מאמרים‏ > ‏

מהו מזון טבעי ומהו טבע האדם

מאת: אלירן דה מאיו

ניתןלכלול בהגדרת מזון טבעי- כל מזון צמחי טרי המכיל חומרי מזון ואנרגיההחיוניים לגוף ולנפש האדם. מזון שיש בו ריכוז של ויטמינים, מינרלים,חלבונים, סוכרים טבעיים וחומצות שומן. מזון שגדל והתפתח בחקלאות אורגניתבשיתוף פעולה עם האדמה, האוויר, המים, ובעלי-החיים בסביבתו.

 

פירותהם מזון עיקרי בתזונה טבעית, כשאליהם מוסיפים שפע של ירקות ועלים ירוקים,מעט אגוזים, קטניות וזרעים מונבטים, ולמעשה כל מזון שיש בו פעילותאנזימטית ותהליכי חיים אורגניים.

 

יחס כמויות המזון הדרוש לכל אדם משתנה בהתאם לאורח-חייו, מזג האוויר ודרישות גופו.

באופן כללי מומלץ שרובו של המזון יהיה מקורו בפירות, ירקות ועלים ירוקים, בתוספת של מעט אגוזים, קטניות וזרעים מונבטים.

 

המעברלתזונה טבעית אינו דבר פשוט לרוב האנשים. התרבות והמסורת עומדים איתן מולההגיון הבריא וחכמת הטבע. האדם בדרך כלל בוחר להמשיך לחיות כפי שהואהתרגל, גם כאשר הוא גילה והבין שיש דרך טובה יותר לחיות בה.

 

להתפתחותו הרוחנית ולאיזון הנפשי של האדם יש קשר ישיר לבחירותיו במזון.

רמת המודעות ואופיו ינתבו את בחירותיו במשך החיים ובאותה מידה את בחירותיו במזון.

הבחירה במזון כמו בחירות נוספות משקפת תמיד את מצבו הנפשי ואת רמת המודעות של האדם.

כשאדםמחובר יותר לאינסטינקט החייתי שבו, הוא אינו מסוגל לספוג ולהבין אתההיגיון שבתזונה טבעית. רק כאשר הוא משתחרר מהתמכרויות ומדחפיו השונים,ובמקביל פותח את רוחו לאנרגיית החיים, הוא מתחיל לחפש בעצמו מזון אנרגטייותר שמתאים למצבו, קרוב יותר לטבע ומזין יותר לגופו.

 

האוכלוהמזון שאותו אנו מכניסים לגוף- משקף את המודעות והרגישות שלנו לגבי הגוףהנפלא שלנו, תפיסתנו את החיים, ואת הבריאה כולה. אכילה של מזון טרי וטבעיבכמויות המתאימות- מאפשרת לנו להגשים באמצעות הגוף והנשמה את מלואהפוטנציאל העצום שטמון בנו בכל תחום ובכל רגע בחיים.

 

כשאוכלים מזון טרי מהצומח בלבד, יש חשיבות קטנה יותר לצירופי המזון השונים.

הכלל הוא- שככל שהארוחות פשוטות יותר- כך גם עיכולן דרוש פחות מאמץ. אך באופן כללי ניתן לשלב סוגי מזונות שונים ללא הפרעות בעיכול.

המגוון של הצבעים והטעמים יהפכו כל ארוחה להנאה מתמשכת, ולהשגת בריאות פיסית ואיזון נפשי.

 

- כשאוכלים מזון מבושל ותזונה שאינה מתאימה, אין רופא שיהיה מסוגל לרפא אותנו. כשאוכלים מזון טרי וטבעי, לא קיים שום צורך ברופאים -

 

תפריט יומי לדוגמא:

ארוחת בוקר: פרי מסוג-אחד- 3 בננות-3 אפרסמונים-3 מנגו- בתוספת של צרור עלים ירוקים כמו: פטרוזיליה, שמיר, חסה, עלי סלק, סרפד, חוביזה..

 

ארוחת צהריים: 3 פפאיה-10 תמרים-3 תפוחים- בתוספת של עלים ירוקים ממגוון סוגים: נבטי תלתן, ברוקולי, אספסת, סלרי, תרד...

 

ארוחת ערב:ירקות טריים בעונה- מעט ברוקולי, 2 עגבניות, 2 מלפפונים, פלפל אדום אחד,בתוספת של אבוקדו אחד או מעט אגוזים ושקדים. אפשר להחליף את האגוזים במעטקטניות מונבטות כמו: עדשים ירוקים-כתומים-שחורים-חומים, מאש, אזוקי וחומוס.

 

ישוע: "זה שאוכל יותר מפעמיים ביום, עושה בעצמו את עבודת השטן"

 

כל אדם ימצא לעצמו את הדרך הטובה לו ביותר. אלו רק הנחיות כלליות שכל אחד יכול לשנות בהתאם לרצונו וצרכיו האישיים.

כשמתמידים לאורך זמן בתזונה שכזו, מתחילים להבין ולגלות כמה מעט הגוף צריך לקיומו.

שכשנותניםלו את כל חומרי המזון והאנרגיה שחיוניים לו באיכות ספיגה הגבוהה ביותר,הוא אינו דורש כמויות גדולות מדי. יש ימים שבהם אני מסתפק בארוחה אחתביום, או לפעמים בשתיים. בדרך כלל את הארוחה הראשונה של היום אני אוכללאחר 12:00 בצהריים, ואת הארוחה האחרונה לפני כשעוד יש אור בחוץ.

אם אינכם מרגישים רעבים, אינכם צריכים לאכול בכח, אפשר לדלג ולוותר על ארוחה אחת- אתם תמצאו בכך רק תועלת !

 

כל רגע בחיים הוא כמו יצירה שאותה אנו מעצבים בהתאם לדרך ולאמת הייחודים לנו.

תזונהטבעית יוצרת בריאות ושלווה בגוף. היופי, החיוניות והאושר שנובעים מכךמאפשרים לנו לבטא ולהגשים את השאיפות והחלומות שלנו בחיים – הם רצון הנפשורוח האדם.