מאמרים‏ > ‏

עשב חיטה - הנס הירוק

מאת נטלי שווינקלשטיין N.D

עשב החיטה הוא צמח הגדל מחיטה אורגנית ומשמשת בעיקר בסחיטה למיץ לצורך רפואי.

70% מתכולתו המוצקה של עשב החיטה הוא כלורופיל. כלורופיל הוא הבסיס של כל חיי צמח ומתייחסים אליו כ- "דם החיים של הצמח" כי הוא מאד דומה בהרכבו למולקולה של ההמוגלובין שבדם. גם הכלורופיל וגם ההמוגלובין חולקים מבנה אטומי דומה כדי לייצר את המולקולות השייכות להם. ההבדל הממשי החידי בין שתי המולקולות הוא אלמנט האטום המטאלי. הדם האנושי וההמוגלובין מכילים ברזל בעוד שבכלורופיל האטום המטאלי הנו מגנזיום. מאחר והכלורופיל וההמוגלובין דומים בהרכבם הוא מאפשר להם להיספג ביתר מהירות ולהתחיל בבניית מחזור הדם.
עשב החיטה מכיל כמות גדולה של אנזימים המסייעים מאד בתהליכים שונים בגוף ובמערכת העיכול. לכל אנזים תפקיד שונה בגוף והם חשובים ונדרשים לכל פעילות שאנו מבצעים: ראייה, מחשבה, הולדה, נשימה, עיכול ועוד...

הכלורופיל:
  • מטהר ומשקם את מערכת הדם.
  • אנטי-בקטריאלי וניתן לשימוש גוף חיצוי ופנימי.
  • מונע עששת ומחזק חניכיים.
  • מוריד ערכי סוכר בדם.
  • מסייע בטיהור הכבד וסילוק שאריות תרופות מן הגוף.
  • נהדר עבור בעיות עור רבות.
  • מסייע בריפוי מחלות עיכול שונות.
  • מעלה ערכי המוגלובין (אנמיה).
  • מצויין להזנה טבעית של כל הויטמינים, המינרלים, אנזימים וכו'...
עשב החיטה מכיל את כל חומצות האמינו החיוניות לנו, מהווה חלבון מלא, אלאנין, חומצה אספראטית, עוזר לאיזון נפשי, והמרצת תיפקודי מוח ועצבים על ידי וסרין.

בנוסף, אנזימים מרתיעים בקצרה את יכולת תאי הסרטן להתחמק ממערכת החיסון ומלהיתפשט בכל הגוף.

אנזימים מקבלים בני האדם מהמזון רק כאשר הוא קרוב ביותר לצורתו הטבעית. לאחר בישול ועיבוד המזון, לא נשאר כמעט אנזימים כי הם מתפרקים מהר מאד בחום גבוה והדבר מוביל למחלות רבות כיוון שהמזון לא מתעכל כמו שצריך. מיץ מעשב החיטה יכול לספק את האינזימים הללו ובכך לשפר את המצב הבריאותי של האדם.

כמו כן, מיץ עשב החיטה הוא חומר מטהר בעל השפעה חזקה מאד היכול לעורר תגובה מיידית עם רעלים ורירים בקיבה, לעיתים עד בחילה. כלורופיל מכניס רעלים לזרם הדם אשר אוחסנו בתאים או ברקמה. בתור התחלה, יש לקחת כף אחת או שתיים ולהעלות את קצב השתייה לאט. יש לשתות את מיץ עשב החיטה על הבוקר או שעה לפני ארוחה, דבר חשוב נוסף שיש לזכור זה שאין לאכול את העלים של עשב החיטה אלא רק לעשות ממנו מיץ. העשב לא מתעכל בגוף ועלול ליצור חסימות במעיים.

מיץ עשב החיטה עשיר בויטמינים ומינרלים מסוג: E, K, C, B17, קומפלקס B, A, אשלגן, נתרן, סידן, ברזל, מגנזיום, זרחן, גופרית, אבץ, ו-17 סוגים של חומצות אמינו ואנזימים.

בנוסף לכל התפקידים החשובים והיעילים של מיץ עשב החיטה הוא משמש גם כנוגד תאבון.

העמילן של גרגיר החיטה כאשר היא הופכת לסוכר בגוף מספקת לגוף אנרגיה מהירה. לספורטאים לדוגמא הוא טוב במיוחד מאחר והוא נוזלי ונספג עד עשרים דקות למחזור הדם.

לאחר שלושה חודשים של שימוש יום יומי ניתן לחוש בהבדל המשמעותי שמיץ עשב החיטה עושה לגוף ולנפש.

תינוקות

אפשר לנסות להוסיף מיץ עשב חיטה לתינוקות החל מגיל שנתיים.

נשים בהריון

לא מומלץ להתחיל בשימוש בשלושת החודשים הראשונים להריון.
אם האשה כבר שותה את זה טרם הכניסה להריון אין בעיה להמשיך גם בעת ההריון אך עם ייעוץ נטורופתי. 

למי טוב המיץ

לכל אדם בריא כמניעה למחלות, לחולים במחלות קשות, לכל בעיה בריאותית, למתאוששים ותהליכי ניקוי, חסרים תזונתיים גדולים כמו אנמיה, ספורטאים, מעשנים ועוד...
אם יש לכם בעיה ולא מצאתם לה פתרון, יתכן מאד שמיץ עשב החיטה יעשה את העבודה בשילוב טיפול תזונתי מותאם ובהתאם לבעיה מומלץ להתייעץ עם נטורופת לפני תחילת השימוש.